W Szpitalu LUX MED w Toruniu troszczymy się nie tylko o zdrowie, ale również o komfort, godność i poczucie bezpieczeństwa każdego pacjenta. 

Przestrzegamy praw pacjenta wynikających z Ustawy o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta, a nasi pracownicy są gotowi wspierać Cię na każdym etapie leczenia.


Najważniejsze prawa pacjenta:

Prawo do świadczeń zdrowotnych

Masz prawo do leczenia zgodnego z aktualną wiedzą medyczną, w bezpiecznych i higienicznych warunkach.

Prawo do informacji

Masz prawo do jasnych informacji na temat swojego stanu zdrowia, rozpoznania, planowanego leczenia, wyników badań oraz możliwych powikłań i rokowań.

Prawo do decydowania

Masz prawo wyrazić zgodę lub odmówić podjęcia leczenia lub konkretnego zabiegu – po uzyskaniu pełnych informacji.

Prawo do intymności i godności

Masz prawo do poszanowania Twojej prywatności i godności osobistej podczas każdego etapu leczenia.

Prawo do obecności osoby bliskiej

Możesz poprosić o obecność osoby bliskiej w trakcie udzielania świadczeń, jeśli nie wpływa to negatywnie na przebieg leczenia.

Prawo do dokumentacji medycznej

Masz prawo wglądu, kopii lub wydruku Twojej dokumentacji medycznej – zarówno osobiście, jak i za pośrednictwem osoby upoważnionej.

Prawo do zachowania tajemnicy medycznej

Wszystkie informacje o Twoim stanie zdrowia są chronione i udostępniane wyłącznie Tobie lub osobom przez Ciebie upoważnionym.

Prawo do zgłoszenia skargi lub wniosku

Masz prawo wyrażać swoje opinie, składać skargi i wnioski dotyczące udzielanych świadczeń i zachowania personelu.

Prawa pacjentów małoletnich

W przypadku pacjentów niepełnoletnich, decyzje o leczeniu podejmują przedstawiciele ustawowi (najczęściej rodzice). Dziecko, które ukończyło 16 lat, ma również prawo do współdecydowania o leczeniu.


Jak podzielić się swoją opinią?


ankieta2b.jpg

Wyraź swoją opinię po usłudze w ramach NFZ

Jako Pacjent korzystający z NFZ, możesz teraz anonimowo ocenić te usługi w ankiecie badania opinii i doświadczeń.

Opinie, wnioski, skargi możesz zgłosić:

Mailowo:

Osobiście w recepcji szpitala

Telefonicznie: 56 644 84 44

Bezpośrednio do Rzecznika Praw Pacjenta: www.gov.pl/web/rpp


Pliki do pobrania:

  • Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (PDF): Pobierz
  • Broszura informacyjna o prawach pacjenta (PDF): Pobierz